piątek, 28 listopada 2014

Wieniec na drzwi

Jak co roku przy zbliżających się świętach Bożego Narodzenia musiałam pomyśleć o wieńcu na drzwi, z czego będzie zrobiony i jak będzie wyglądał. Powstały dwa wieńce, z których jeden trafi do mojej cioci a z drugim nie wiem co jeszcze zrobię:)

Do wykonania wianka dla cioci potrzebowałam :

- styropianowego koła
- wstążek w dwóch kolorach (ja wybrałam złoto i czerwień)
- różnych aplikacji i ozdób, które kojarzą się nam ze świętami ;)
- pistolet z gorącym klejem
- parę szpilek

Zaczynamy od oplecenia styropianku wstążką (złotą), to jak długi będzie odcinek z tą wstążką zależy od was, mój jest dłuższy niż połowa :




Po zawinięciu złotej wstążki, przechodzimy do drugiego koloru wstążki i zakrywamy nią pozostałą część koła :




koło zawinięte i gotowe do dalszej obróbki :D

Teraz trzeba zrobić jakąś ozdobną aplikację, w przypadku mojego wianka było tak :

Z cienkiej 6mm wstążki zrobiłam i złączyłam takie 3 pętelki, przypięłam do wieńca i zrobiłam kolejne 3 pętelki:



Następnie wzięłam pistolet w dłonie i przykleiłam sobie dwie szyszki z modrzewia, które wcześniej pomalowałam złotą farbą w sprayu i dokleiłam do nich sztuczny, brokatowy kwiat:


Potem przykleiłam 4 małe brokatowe kuleczki w dwóch kolorach:


Kolejnym krokiem było zrobienie kolejnych 3 pętelek ale tym razem z czerwonej 6mm tasiemki i przyklejenie do wianka



Dokleiłam jeszcze parę drobiazgów:



Żeby złota część wianka nie była nudna przypięłam tiulową wstążkę :


Na górę zrobiłam pętelkę, na której będzie można zawiesić wieniec i kokardę dla ozdoby. Skończony wieniec prezentuje się tak :



Pomysłem zainspirowałam się pracami pochodzącymi z blogu 
http://rekodzielo-sunshine.blogspot.com/p/swiateczne-wianki.html
Prace tam prezentowane są przecudne i można je nawet kupić :)

A tu drugi wieniec, któremu niestety w trakcie robienia nie zrobiłam zdjęć ;/



za odwiedziny i miłe słowo serdecznie dziękuję ;)







1 komentarz:

  1. Święta tuż, tuż, więc najwyższy czas zacząć przygotowywać jakieś ozdoby :D ciekawy poradnik, coś się skorzysta :)

    OdpowiedzUsuń